Namaste - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Reina Rusticus - WaarBenJij.nu Namaste - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Reina Rusticus - WaarBenJij.nu

Namaste

Door: Reina

Blijf op de hoogte en volg Reina

09 Mei 2014 | Nepal, Kathmandu

Lieve mensen, vandaag voor het eerst vrijwilligerswerk gedaan. Dit ging prima. De vrouwen waren heel belangstellend. A.s. zondag gaan we met hen katoenen maandverband maken met naald en draad. We hebben iemand in ons midden die daar supergoed in is. Ik kan dat wat minder, maar zal mijn best doen :) Engelse les geven was ook heel bijzonder. Ze wouden veel weten over Nederland en ook een aantal Nederlansde zinnen leren. De principal van de school kwam regelmatig even kijken als er weer hard werd gelachen. De vrouwen zijn enorm belangstellend. Het enige lastige is dat je binnen de Nepalese cultuur niet aangeeft wanneer je iets niet begrijpt. Maar aan de gezichten te zien en de vragen die werden gesteld werd het meeste volgens mij wel begrepen. A.s. dinsdag vertrekken we naar Dhading voor een tracking van een aantal dagen. En daarna gaan we naar Pokharra. Beide gebieden is het erg warm. Tegen de 40 graden. Het programma van de volgorde waarin we dingen gaan doen is hier en daar gewijzigd. Dus voor het thuisfront: het schema wat ik heb achtergelaten klopt niet helemaal meer. In Dhading is geen verbinding, dus ik probeer sowieso in Pokharra weer een berichtje te posten. De Nepalese taal is super ingewikkeld, dus we leren alleen de gangbare zinnen zoals Dhanyabad, dankjewel, etc. Het eten valt me reuze mee. Ik eet niet veel, maar heb ook geen hongergevoel. De kilo's vliegen er nu af, maar als ik in Nederland ben dan stort ik me waarschijnlijk als snel weer op de pure pindarotsjes :) Met de linkerhand hier eten doen ze niet, deze is onrein, omdat die voor andere zaken wordt gebruikt, zoals b.v. na de toiletgang. Er is enige discussie over het drinken van cola. Ik begrijp dat Pepsi niet helpt, maar dat je de echte Coco Cola moet drinken? Weet iemand of dat zo is? Geef Debra een hele grote knuffel van mij. Dikke kus voor jullie allemaal!!

Ik heb heel veel mooie foto's gemaakt, maar omdat ik soms maar een half uurtje verbinding heb zet ik die wel o de site als ik terug ben.

  • 09 Mei 2014 - 16:57

    Hotze:

    We lezen de reisverslagen wel, als je ze er op kunt zetten. Zoals via de SMS al gezegd, volgens de 'geleerden' en wetenschappers, is dat van cola niet waar. Is niet wetenschappelijk bewezen. Zie af en toe een foto bij de boys. O ja, groetjes terug van Annechien. Weer hier is momenteel heel wisselend, soms zon, soms regen/hagelbuien. Dit jaar slaan de jongens moederdag over :). Tot het volgende bericht/SMS/App.

  • 09 Mei 2014 - 18:59

    Anneke:

    Hoi Reina, maandverband maken met naald en draad....je bent inderdaad in een totaaaal andere cultuur! Een paar woorden en zinnen in de taal is altijd super, wordt altijd gewaardeerd :)
    V.w.b. de cola, dit 'moet' echte Coca Cola zijn, geen Pepsi en ook niet light....de ouderwetse flesjes Coca Cola is het beste...1 per dag is genoeg. Ik spreek uit ervaring, nergens last gehad van mij maag, niet in Afrika en ook niet in Costa Rica...gewoon doen als je dekens krijgt.
    Geniet van alles xxx

  • 10 Mei 2014 - 14:35

    Nils:

    Hoi Reina, Wat een ervaring moet het zijn om in Nepal maandverband van katoen in elkaar te zetten. Leuk dat je ook les gegeven hebt. Heel veel plezier verder en succes met de veertig graden daar, phoe warm hoor. Hier is het nu een graad of tien met veel regen en wind, niet echt iets om te willen ruilen ;-) Hoe zou ik eigenlijk als linkshandige daar moeten eten, word waarschijnlijk veel knoeien :-). Lekker genieten daar! Groet, Nils

  • 10 Mei 2014 - 17:38

    Berta:

    Ben je ook gaan volgen wat leuk om te lezen wat je daar meemaakt en begrijp ook heel goed dat het maar een klein stukje is van de indrukken die je allemaal opdoet daar. Maar geniet er met volle teugen van en wij kijken al weer uit naar een nieuw verslag van je. Veel liefs van ons allen

  • 10 Mei 2014 - 18:56

    Pieterman:

    Hoi meiske .
    Heb je berichtjes gelezen.
    Het weer hier is slecht.
    Heb zondag markt.
    Dikke knuffel Annie.

  • 10 Mei 2014 - 19:05

    Antoinette:

    Hee Reina fijn te lezen hoe het met jullie gaat, wat je beleefd en nog gaat beleven. Houd ons op de hoogte, groet Antoinette

  • 11 Mei 2014 - 14:28

    Aafje:

    Hai Reina, fijn dat het goed gaat met je. Leuk om zo een beetje te kunnen volgen hoe het je vergaat daarginds. Veel plezier en succes de komende tracking-dagen. Geniet vooral, maar dat doe je vast wel, en probeer gezond te blijven :-). Ik kKijk uit naar het volgende verslag over een aantal dagen wanneer er weer verbinding is.
    Groetjes ook van Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Reina

Actief sinds 29 April 2014
Verslag gelezen: 501
Totaal aantal bezoekers 8621

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 23 Mei 2015

Mijn eerste reis naar Nepal

Landen bezocht: